Koppány mondja

Koppány vezérrel való mindennemű hasonlóság csupán a véletlen műve

Friss topikok

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Revolutionist: ETTŐL A NÁCI HAZAÁRULÓ ORBÁNDIKTATÚRÁTÓL CSAK ERŐSZAKKAL SZABADULHATUNK MEG!!! TALPRA MAGYAR!!! (2017.04.13. 21:15) Tünti ep. IV: New Hope
  • Gerilgfx: @Kopó: ha ezek voltak az érvek a felsorolt ,,tudományok'' mellett, akkor nem is tudom, miért nem o... (2017.04.08. 05:07) Business as usual
  • fátum: @maxval bircaman elemző: Pont ezt felejtetted el kihangsúlyozni abban a szövegben, amire reagáltam. (2017.01.13. 15:40) Botka-szóda*
  • Zsuzsanna Heltai: @luis5: Neeem, egyáltalán nem volt rendben! Kezdve onnan, h a fidesz a szélsőjobbal/focihuligánokk... (2016.10.31. 10:47) Előválasztás, aminek értelme is volna

Utolsó kommentek

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Zsoltbacsi: @Kopó: " Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolyabb... (2017.05.18. 20:53) Viszlát, uram!
  • Kopó: @zord íjász: Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolya... (2017.05.18. 14:58) Viszlát, uram!
  • apro_marosan_petergabor: @zord íjász: Ha figyeltél volna, nem is használtam a "liberalizmus" kifejezést. Mert ennek a cspat... (2017.05.18. 10:00) Viszlát, uram!
  • : @zord íjász: Egyetértek, tisztelettel (2017.05.17. 20:03) Viszlát, uram!
  • Utolsó 20

Címkék

1989. június 16. (1) 444 (1) 4k! (1) 888 (1) 9gag (1) ady (1) alaptörvény (1) alázat (1) államfelfogás (1) április 1 (1) április 6 (1) atommutyi (1) atv (1) bajnai (1) baloldal (1) bayer zsolt (1) boldogokasajtkeszitok (1) bornai tibor (1) botka (1) brian élete (1) bukás (1) civilek (1) corvinus (1) csodafegyver (1) deja vu (1) demagógia (1) demokrácia (2) demonstráció (1) deviancia (1) diákok (1) DK (3) dk (14) düh (1) e2014 (1) egyenes beszéd (1) eke (1) elemzés (1) ellentüntetés (1) ellenzék (4) ellenzéki kerekasztal (1) elmútnyócév (2) előválasztás (1) emlékezés (1) emlékezetpolitika (1) én (1) ep (1) ep választás (1) érdekképviselet (1) éretlenség (1) erőszak (1) etatizmuss (1) eu (1) európa (2) évforduló (1) fanatikus (1) farokméregetés (1) felelősség (1) felmérés (1) férfiasság (1) fidesz (6) fideszes hazudozás (1) fideszmaffia (1) fidesz frakcióülés (1) föderáció (1) forradalom (1) gárdistabűnözés (1) gfg (1) gondolkodás (1) gulyás márton (1) gumicsont (1) gurgen margarjan (1) gyerekkor (1) gyöngyösi márton (1) gyurcsány (4) gyurcsány ferenc (1) háború (1) HaHa (1) haha (1) hallgatói hálózat (4) határontúliak (1) hazafiság (1) hazaszeretet (1) helyreigazítás (1) hit (1) hoffman rózsa (1) homofóbia (1) homofóbok (1) höok (3) HÖOK (1) horthy (1) hűség (1) ide (1) IDE (2) időjárásjelentés (1) ifjúság (1) Ifjú Demokraták (1) ifjú demokraták (2) index (1) isis (1) iskola (1) istandwithceu (1) jobbik (3) jövő (3) jövőkép (1) június 16. (1) kádár (1) kádárizmus (1) kadhafi (1) kávézás (1) kdnp (1) kedves vezető (1) kelet (1) kerék-bárczy (1) keresztényüldözés (1) kisz (1) koalíció (2) koby (1) kommunista (1) kommunista kutyából polgári szalonna (1) koppány (1) kormányváltás (1) kossuth (1) kossuth-tér (1) közbeszéd (1) közel-kelet (1) köztársaság (1) kubatov (1) lázár (1) lemondás (1) lex ceu (1) lex dk (1) liberalizmus (2) lmp (3) louis vuitton (1) magáncsapatok (1) magány (1) magyarország (5) magyar gárda (1) március 15 (1) megmondóemberek (1) megoldás (1) melegek (1) méretproblémák (1) mesterházy (2) milla (2) minszterelnök (1) molnár csaba (1) mszp (3) múlt (1) nácik (4) németh szilárd (1) népszavazás (1) netadó (1) normális (1) nosztalgia (1) nyílt levél (1) nyitottság (1) nyugat (1) oktatás (3) oktatáspolitika (2) október 23 (1) oktogon (1) ombudsman (1) önvédelem (1) orbán (3) orbán viktor (9) örmény (1) összefogás (4) őszödi beszéd (1) paks (1) pártok (1) paternalizmus (1) pénisz (1) pm (1) polgári társadalom (1) politika (2) póló (1) pride (1) propagandisták (1) ramil safarov (1) rasszizmus (1) remény (2) rezsihazugság (1) rogán antal (1) róna péter (1) rózsás péter (1) schmitt pál (1) seggszáj (1) stabilitás (1) státusszimbólum (1) sykes-picot (1) szarvas koppány (1) szégyen (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (1) szembenézés (1) szent istván (1) színvonal (1) szobor (1) szociálliberalizmus (1) szólásszabadság (1) sztálin (1) tahó (1) tanmese (1) társadalom (1) tekintély (1) terrorizmus (1) terror háza (1) teszt (1) tévedés (1) tolerancia (1) tömblogika (1) történelem (1) trianon (1) tüntetés (7) tünti (1) tursványos (1) uralkodó (1) v (1) választás (2) választások (2) vallomás (1) visegrád (1) Címkefelhő

Nem ciki

2013.10.10. 19:07 Kopó

Többen (kábé ketten) kérdezték már, hogy nem ciki-e DK-snak lenni. Röviden és tömören megválaszolhatnám azzal, hogy ha annak érezném, nem lennék DK-s. Bővebben kifejtve: nem ciki. Sőt, büszke vagyok, hogy a DK tagja lehetek, és bár nem gondoltam, hogy lehetséges, de az elmúlt napokban ez a büszkeség még nagyobb lett. Mire is alapozom ezt?

A DK-ban egy olyan közösség tagja lehetek, amely, egy szóban összefoglalva: élő. A párt tagjai, Győrtől Csorvásig, Szegedtől Miskolcig egymás barátai, kapcsolatban állnak egymással és segítenek egymásnak, ahol tudnak. Olyannyira baráti a közösség, hogy 16-tól 80 éves korig mindenki automatikusan tegeződik egymással. Nem valami jelentős dolog, de nekem tetszik.

Ráadásul ez a közösség nagy és folyamatosan nő is: jelenleg körülbelül 8000 tagja van, de folyamatosan lépnek be emberek, olyanok is, akik korábban semmilyen pártnak nem voltak tagjai (mint én), lehet, hogy tavaszra már a tízezret is elérjük. Köztük több száz 30 év alatti is van, ami bőven elég ahhoz, hogy komolytalannak tekinthessünk minden nyuggerpártozást.

Amikor pedig arról beszéltem, hogy Győrtől Csorvásig és Szegedtől Miskolcig, nem túloztam. A DK az egyik legnagyobb lefedettséggel rendelkező párt a demokratikus oldalon: majdnem 900 településen van helyi szervezete, és nem kétséges, hogy könnyen tud mindegyik választókerületben jelöltet állítani. Figyelembe véve a többi demokratikus oldali párt jelenlegi helyzetét és azt, hogy ezzel szemben két év alatt mit ért el a DK, már ez önmagában hatalmas eredmény.

Ez a több ezer párttag nem csak elkötelezett és lelkes, de aktív is. Erre a tagságra építve a DK hatalmas tömegeket képes megmozgatni. Emlékezhetünk, amikor az volt a cél, hogy eltöröltessük a választási regisztrációt, ősszel három alkalommal is több ezres tüntetést hozott össze a DK! Ezt semelyik másik párt a demokratikus ellenzéktől nem merte bevállalni. Márpedig választásnál minden egyéb tényezőt maga mögé utasít egy párt mobilizációs képessége, az pedig a DK-nak hatalmas, már csak ezért is biztosra vehető a minimum 5%.

Ne csak a számokkal villogjak! A többségtől nem lesz igaza senkinek. Van más is, kevésbé számszerűsíthető. A DK az egyetlen mérhető párt, amelyik következetesen kiáll a felelős kormányzás mellett. Az egyetlen párt, amelyik büszkén vallja nyilvánosan az elveit, akkor is, ha ezzel kisebb az esélye arra, hogy választást nyerjen. Amelyik semmiképp sem ígér meg extra nyugdíjemelést a győzelemért, vagy sokadik havi fizetést. Nem fogunk soha belemenni az ígéretlicitbe, mert azzal csak kárt lehet okozni. Az egyetlen ágazat, ami mindenképp több pénzt kell, hogy kapjon szerintünk, az az oktatás. Mondja ezt úgy a DK, hogy jelentős arányban 40 év (vagy még több) fölötti a szavazóbázis. S mégis az oktatást helyezi a DK a homlokterébe, nem a nyugdíjakat. Mégis támogatják elegen- mert sokan kiábrándultak már az ígérgetésből és végre felelős, őszinte, egyenes beszédet akarnak. Az pedig a DK specialitása.

Röviden összefoglalva: minden arra mutat (teljesítmény, elvek, kommunikáció), hogy semmi szégyenkeznivalóm nincs a DK miatt. Sőt: ÁTKOZOTTUL BÜSZKE VAGYOK RÁ, HOGY A TAGJA LEHETEK!

A bejegyzés trackback címe:

https://koppanymondja.blog.hu/api/trackback/id/tr345562355

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem ciki 2013.10.10. 20:52:11

– Nem ciki DK-snak lenni? – Ha annak érezném, nem lennék DK-s.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.10.11. 12:53:22

Csatlakozva pedes75-höz:

De. Ciki.

Amúgy a DK elnöke, még miniszterelnök aspiránsként (ami most nyilván nem lehet, khm...mondjuk úgy, rajta kívül álló okok miatt...Mert, hogy utálják...) igen csak sok ígéretet tett, amit aztán nem tartott be. Értem én, hogy azóta megjavult, és a kordonozós, tüntető-lövögetős korszakából felnőtt az ellenzéki "demokrata" szerepbe, de ezt már senki nem veszi be...A gyomra sem, sok embernek...

Úgyhogy Koppány, kérlek, ne legyél büszke a DK-tagságodra...Az utóbbi évek legnagyobb vicce a pártotok, ne haragudj!Btw, csak a Fideszt kell ekézni, hogy egy elnökjelölt van? :):

Kopó 2013.10.11. 16:23:03

@jobbdemokrata: Milyen ígéreteket tett? Ahhoz, hogy megválassza az MSZP küldöttgyűlése? Szerintem ott nem sok választási ígérete volt, de nyugodtan idézhetsz!
Szóval maradok büszke, jobb, ha belenyugszotok, nem csak ebbe, de abba is, hogy a DK bent lesz a következő Parlamentben.
Btw, én nem ekéztem a Fideszt, hogy egy elnökjelölt van, szóval pont rossz helyen hoztad fel.

Andráska8 2013.10.11. 19:59:04

Itt több DK-tagról írnak:
" Gyurcsány Ferenc az említett háttérbeszélgetésen elmondta azt is, hogy a DK jelenleg 8500 tagot számlál, ez hetente száz új taggal bővül. Közel ezer településen jelen vannak már, a tízezer fő alatti településeken pedig mára a baloldal vélhetően legszervezettebb és akcióképesebb pártjává lettek az elmúlt időszakban. A volt kormányfő ismertette azt is, hogy a hétvégi kongresszuson megtárgyalják és elfogadják majd a DK – kétoldalas anyagba sűrített – alapvetéseit is, amely egy progresszív, szabadelvű, polgári Magyarország megteremtését vázolja fel."
nol.hu/belfold/20131011-a_teljes_megallapodast_az_elet_fogja_kieroszakolni?ref=sso

Andráska8 2013.10.11. 20:00:50

Én azt nem értem, hogy miért nem jelölték az elnökségbe Koppányt, aki az IDE elnöke. S miért jelölték Buzás Annát, aki szinte csak mostanában látható.

Koppány! Mi a terved, leszel jelölt valahol?

terlasz 2013.10.11. 20:46:49

@jobbdemokrata: Megértem, hogy ciki számodra egy olyan egyenes gerincű párt, mint a DK,mert ez manapság igen ritkaság számba megy és Te meg rossz lóra tettél...
Kopóval értek egyet. Hajrá DK!!!

kranführer 2013.10.11. 20:54:09

Már bocs hogy bele vau-vau, de hogy lettek ezek az őskomcsi, rendszerváltáskor és utána nyerészkedő egyének olyan hirtelen ekkora demokraták? Értelmesen kérném elmagyarázni.
Üdv
kran

Kopó 2013.10.11. 22:39:28

@kranführer: Például Bauer Tamás, Kerék-Bárczy Szabolcs, Debreczeni József, etc. sosem voltak semmilyen komcsik. Gyurcsány ugye KISZ-titkár volt (ahogy Orbán vagy pl. Kövér László is), mert akkoriban 1. sokkal többet keresett vele, mint az anyja valaha is, figyelembe véve a kiindulópontjukat 2. tehetett valamit a közösségért és akkoriban a KISZ eléggé monopolhelyzetben volt, szóval politizálni ott lehetett 3. már akkor is a legreformistábbak között volt, csak nem akart mindent borítani, amolyan "fontolva haladó" volt.
Van még, aki szerinted őskomcsi és magyarázatra szorul? Majd a Fidesznél is rákérdezel Pozsgayra, Szűrösre, Martonyira, Kövérre?

G. Wolf 2013.10.12. 11:34:29

Szerintem tök mindegy hogy ciki-e vagy sem DK-snak lenni, az is egy vélemény, mindenkinek joga van hozzá.

Az lesz a ciki hogy amekkora arca van a DK-nak, ahhoz képest iszonyat kemény lesz majd a kb 2-3% körüli eredmény jövő tavasszal...

Már ha nem lesznek benne semmiféle koalícióban, egyedül ennyél többre a DK és csapata nem képes.

Kopó 2013.10.12. 11:38:11

@G. Wolf: Vesztenivalónk nincs, ha csak 1%-ot érünk el, már akkor kapunk egy valag állami pénzt, ami a jelenlegi helyzethez képest habzsidőzsi! Arról nem is beszélve, hogy meglesz az 5%.

G. Wolf 2013.10.12. 13:21:38

@Kopó:

az hogy mennyit fogtok elérni nagyban függ a nagyok mozgósítási képességétől, ha sokan lesznek még az 1% is necces szerintem,

szerintem 2006-ból és/vagy 2002-ből érdemes ha már tippelni kell, mivel ezek nem tét nélküliek voltak mint a legutóbbi.

2006-ban 5,4M, 2002-ben, 5,6M jelent meg az első fordulóban. Az egyszerűség kedvéért ha most 5,5-el számolunk akkor az 5% az 275ezer fő. (Szerintem amúgy idén jóval magasabb lesz a részvétel, én egy 5,7-6M közöttit saccolok most még, a nagyon magas protest hangulat valamint a bevont külföldiek miatt.)

Ha megnézem a legutóbbi kutatásokat akkor a teljes népességben 2-3% körüliek az eredmények (pl: Századvégnél, Ipsos és a Tárkinál 2%, Mediánnál 3%).

2010-ben regisztráltak 8M szavazót (idén ez a szám is nőni fog!) de ebből kiindulva 8M választó, abból a 3% az még mindig csak 240e, 2% meg még kevesebb...

Tovább rontja az egy forduló is a DK esélyeit, hiszen nincs "második lehetőség", így ha nem "bejutóra" adja le a szavazatát az egyén akkor az elveszett lehet.

Valamint arról nem is beszélve hogy a DK szavazók körében a legmagasabb az átszavazási hajlandóság (ha jól emlékszem Ipsos most nyári kutatásában volt róla szó hogy melyik ellenzéki párt szavazói mennyire szavaznának át másik balos pártra, E14-esek legkevésbé, és a DK-sok leginkább).

Parlamententből meg eddig akik kiestek sok jóra nem számíthatnak (Miép, Fkgp, Szdsz, MdF), a többség szépen felőrölte önmagát a belső kicsinyes "mi jobban tudjuk" harcokban... És egy kívülmaradás nálatok is ezt hozhatja...

Kopó 2013.10.14. 00:27:47

@G. Wolf: Valóban, mi is 300.000-re hajtunk, abból 100.000 már tuti megvan.
Legegyszerűbbnél kezdve: a magas átszavazási hajlandóság azt jelenti, hogy a DK-sok támogatnák leginkább a közös ellenzéki jelöltet, vagyis ők a leginkább összefogáspártiak, de ez nem jelenti azt, hogy az MSZP és az E14, akik épp az összefogást cseszik el, el tudnák szipkázni a DK szavazóit.
A részvétel (valódi) ellenzéki összefogás esetén lesz nagyon magas, mert annak komoly mobilizáló ereje lesz, de ebben az esetben a DK bejut a többiekkel együtt.
Ha nem lesz ilyen, akkor alacsonyabb lesz a részvétel, ami a DK-nak segít, ráadásul a DK-nak iszonyat erős a mobilizálóképessége (márpedig az számít igazán), míg pl. az Együttnek gyatra és a DK-nak hanyatlik. Jelenleg a DK az egyetlen stabilan és folyamatosan erősödő párt a demokratikus ellenzék mérhető pártjai között!
Szóval aggodalomra semmi ok, Feriék ott lesznek a következő T. Házban is!

G. Wolf 2013.10.15. 11:13:48

@Kopó:

Szerintem az egy forduló miatt éppen hogy az a párt fog legrosszabbul járni, amelynél magas az átszavazási hajlandóság DE nincs benne a "nagy összefogásban". Persze a fő kérdés hogy mit akar jobban a szavazó DK-t a parlamentbe, vagy leváltani OV-t, a kettő valószínű hogy nem tud egyszerre teljesülni. (Kiindulva a mai állapotokból hogy a DK nem része a "nagy összefogásnak".)

Az hogy erős a mobilizáló képessége az igaz; viszont ez minden kis pártra igaz, minél kisebb egy párt annál erősebb a mobilizáló képessége... ha csinálunk 20-an egy pártot, és mind a 20-an magunkra szavazunk akkor vélhetően az országba nekünk lenne a legerősebb mobilizáló képességünk... :)

A "stabil folyamatos erősödés" meg bocs, netto kampánybullshit.

Maximum stagnálás, de inkább csökkenést lehet mérni. Török G szépen gyűjtögeti a köz vélemény kutatási adatokat a blogjába.

docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoLnDrKA6fV8dEJvUFRBLUZ3cThkcjlMYS05eDcyemc#gid=0

teljes népességen belül: 2 és 3% körül mértek nektek induláskor, utána ezt sikerült idén tavaszra MINDEN kutatónál 1%-ra ledolgozni. (2013/3 és 2013/4) és most ősszel egyedül a Medián mér 3-at a többiek 2-t. (És hozzáteszem hogy volt olyan is amikor több 3% volt - 2012/9-ben hárman is mértek 3%-ot).

És hogy azért valamit mondjak is amiben egyet értek, a legtöbb mérés szerint valóban a legnagyobb összefogás képes a legtöbb szavazat szerzésre, de azt fontos hozzátenni hogy ezek általban az LMP-t is beleteszik a "nagy összefogásba" és nem csupán a baloldali pártokat, és úgy jön csak össze hogy levátható OV... Külön a balos pártok (DK-val vagy nélküle) nem tudják jelen állapot szerint leváltani a Fideszt.

Kopó 2013.10.16. 03:44:45

@G. Wolf: Az nem "nagy összefogás", ami most van, arra nem fognak a Dk-sok szavazni. "Nagy összefogás"ból nem hagynák ki a DK-t sem, itt tévedsz jelentőset. Az átszavazási hajlandóság csak rendes összefogás esetén érvényesül, egyébként kőkemény DK-sság van.
Erős mobilizáló képesség és kispárt? Nos, van 105 ezer szimpatizáns, legalábbis ennyi volt, mikor utoljára kérdeztem, és ez csak növekedett. Ha ezt mind el tudja vinni szavazni a DK, akkor már majdnem jóság van.
süti beállítások módosítása