Koppány mondja

Koppány vezérrel való mindennemű hasonlóság csupán a véletlen műve

Friss topikok

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Revolutionist: ETTŐL A NÁCI HAZAÁRULÓ ORBÁNDIKTATÚRÁTÓL CSAK ERŐSZAKKAL SZABADULHATUNK MEG!!! TALPRA MAGYAR!!! (2017.04.13. 21:15) Tünti ep. IV: New Hope
  • Gerilgfx: @Kopó: ha ezek voltak az érvek a felsorolt ,,tudományok'' mellett, akkor nem is tudom, miért nem o... (2017.04.08. 05:07) Business as usual
  • fátum: @maxval bircaman elemző: Pont ezt felejtetted el kihangsúlyozni abban a szövegben, amire reagáltam. (2017.01.13. 15:40) Botka-szóda*
  • Zsuzsanna Heltai: @luis5: Neeem, egyáltalán nem volt rendben! Kezdve onnan, h a fidesz a szélsőjobbal/focihuligánokk... (2016.10.31. 10:47) Előválasztás, aminek értelme is volna

Utolsó kommentek

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Zsoltbacsi: @Kopó: " Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolyabb... (2017.05.18. 20:53) Viszlát, uram!
  • Kopó: @zord íjász: Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolya... (2017.05.18. 14:58) Viszlát, uram!
  • apro_marosan_petergabor: @zord íjász: Ha figyeltél volna, nem is használtam a "liberalizmus" kifejezést. Mert ennek a cspat... (2017.05.18. 10:00) Viszlát, uram!
  • : @zord íjász: Egyetértek, tisztelettel (2017.05.17. 20:03) Viszlát, uram!
  • Utolsó 20

Címkék

1989. június 16. (1) 444 (1) 4k! (1) 888 (1) 9gag (1) ady (1) alaptörvény (1) alázat (1) államfelfogás (1) április 1 (1) április 6 (1) atommutyi (1) atv (1) bajnai (1) baloldal (1) bayer zsolt (1) boldogokasajtkeszitok (1) bornai tibor (1) botka (1) brian élete (1) bukás (1) civilek (1) corvinus (1) csodafegyver (1) deja vu (1) demagógia (1) demokrácia (2) demonstráció (1) deviancia (1) diákok (1) dk (14) DK (3) düh (1) e2014 (1) egyenes beszéd (1) eke (1) elemzés (1) ellentüntetés (1) ellenzék (4) ellenzéki kerekasztal (1) elmútnyócév (2) előválasztás (1) emlékezés (1) emlékezetpolitika (1) én (1) ep (1) ep választás (1) érdekképviselet (1) éretlenség (1) erőszak (1) etatizmuss (1) eu (1) európa (2) évforduló (1) fanatikus (1) farokméregetés (1) felelősség (1) felmérés (1) férfiasság (1) fidesz (6) fideszes hazudozás (1) fideszmaffia (1) fidesz frakcióülés (1) föderáció (1) forradalom (1) gárdistabűnözés (1) gfg (1) gondolkodás (1) gulyás márton (1) gumicsont (1) gurgen margarjan (1) gyerekkor (1) gyöngyösi márton (1) gyurcsány (4) gyurcsány ferenc (1) háború (1) haha (1) HaHa (1) hallgatói hálózat (4) határontúliak (1) hazafiság (1) hazaszeretet (1) helyreigazítás (1) hit (1) hoffman rózsa (1) homofóbia (1) homofóbok (1) HÖOK (1) höok (3) horthy (1) hűség (1) ide (1) IDE (2) időjárásjelentés (1) ifjúság (1) ifjú demokraták (2) Ifjú Demokraták (1) index (1) isis (1) iskola (1) istandwithceu (1) jobbik (3) jövő (3) jövőkép (1) június 16. (1) kádár (1) kádárizmus (1) kadhafi (1) kávézás (1) kdnp (1) kedves vezető (1) kelet (1) kerék-bárczy (1) keresztényüldözés (1) kisz (1) koalíció (2) koby (1) kommunista (1) kommunista kutyából polgári szalonna (1) koppány (1) kormányváltás (1) kossuth (1) kossuth-tér (1) közbeszéd (1) közel-kelet (1) köztársaság (1) kubatov (1) lázár (1) lemondás (1) lex ceu (1) lex dk (1) liberalizmus (2) lmp (3) louis vuitton (1) magáncsapatok (1) magány (1) magyarország (5) magyar gárda (1) március 15 (1) megmondóemberek (1) megoldás (1) melegek (1) méretproblémák (1) mesterházy (2) milla (2) minszterelnök (1) molnár csaba (1) mszp (3) múlt (1) nácik (4) németh szilárd (1) népszavazás (1) netadó (1) normális (1) nosztalgia (1) nyílt levél (1) nyitottság (1) nyugat (1) oktatás (3) oktatáspolitika (2) október 23 (1) oktogon (1) ombudsman (1) önvédelem (1) orbán (3) orbán viktor (9) örmény (1) összefogás (4) őszödi beszéd (1) paks (1) pártok (1) paternalizmus (1) pénisz (1) pm (1) polgári társadalom (1) politika (2) póló (1) pride (1) propagandisták (1) ramil safarov (1) rasszizmus (1) remény (2) rezsihazugság (1) rogán antal (1) róna péter (1) rózsás péter (1) schmitt pál (1) seggszáj (1) stabilitás (1) státusszimbólum (1) sykes-picot (1) szarvas koppány (1) szégyen (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (1) szembenézés (1) szent istván (1) színvonal (1) szobor (1) szociálliberalizmus (1) szólásszabadság (1) sztálin (1) tahó (1) tanmese (1) társadalom (1) tekintély (1) terrorizmus (1) terror háza (1) teszt (1) tévedés (1) tolerancia (1) tömblogika (1) történelem (1) trianon (1) tüntetés (7) tünti (1) tursványos (1) uralkodó (1) v (1) választás (2) választások (2) vallomás (1) visegrád (1) Címkefelhő

Minek veszíteni, ha nyerhetnek is?!

2013.03.27. 18:41 Kopó

Korábbi bejegyzésem egyesek szerint túl optimista. Vannak, akik 2014-re Fidesz-győzelmet jósolnak. Vannak, akik szerint naiv vagyok, mert a Fidesz és a Jobbik előbb összefog, mint a demokratikus ellenzék pártjai. Ezek az ellenvetések vagy azon alapulnak, hogy az ellenzék támogatottsága jelenleg a Fideszével egyenlő mértékű – erre azt mondom: „Nem közvéleménykutatást akarunk nyerni, hanem választást” –, ráadásul az összefogás ténye sokakat mozgósíthat és nem is kell túl nagy előnnyel nyerni. A Fidesz által elkészített választási rendszer minimális többség esetén is lehetővé teszi a kétharmadot, ami szükséges a kormányképességhez. Vagy azt hozzák fel, hogy az összefogás legfontosabb szereplője, a Magyar Szocialista Párt nem érdekelt a 2014-es választási győzelemben.

Erre igen sok tényező mutat. Az MSZP igazi túlélő, beléjük kódolt tulajdonság, hogy nem engedik a koncot. A szocialistáké az egyetlen demokratikus ellenzéki párt (E2014-et néhol mérik, néhol nem, néhol összefogásban, néhol nem), ami a felmérések alapján tuti, hogy bekerül a következő Parlamentbe. Simán játszhatnak túlélésre. Ráadásul egy korábbi belső elemzés is azt taglalja, hogy a szocialistáknak a bipolaritást kell sulykolni az emberek fejébe: van a Fidesz, amelynek egyetlen méltó ellenfele az MSZP, kettejük epikus csatájáról szól a választás, és ha a választópolgár nem akarja elpazarolni a szavazatát, a Fidesz egyetlen méltó kihívójára adja azt le.

Simán elképzelhető szcenárió tehát, hogy az MSZP túlélésre rendezkedik be, és a 2018-as választásokra készül. Hagyja, hogy 2014-ben a Fidesz megnyerje a választásokat, és a többi ellenzéki párt kiessen a Parlamentből. Ez feltehetően a többi párt elsorvadását okozná és az MSZP tényleg egyedül maradna (Tibor!) a politikai porondon  a baloldalon. Vagyis 2018-ban a szavazók kénytelen kelletlen az MSZP-re szavaznak, mert a Fidesznél és a Jobbiknál még mindig jobbak. Hű, de kétes dicsőség!

Az elképzelés reális, mégis azt gondolom, hogy nem célszerű követni. Először is, mert rengeteg a bizonytalan tényező. Ki tudja, hogy nem alakul-e új (csak épp hatékonyabb, elvhűbb, szervezettebb, koncepciózusabb, profibb) LMP-szerű protest-párt? Sőt, nagyon valószínű, hogy valami ilyesmi lesz. A kereslet kitermeli a kínálatot. Az sem biztos, hogy Bajnai csak pünkösdi király lesz az ellenzékben! (30 éves háború-fanoknak: téli király.) Simán lehet, hogy rákap a politika ízére, mint annak idején Gyurcsány, és benne marad! Kell Mesterházynak még egy erős ember?! Igaz, jelenleg sikerrel taktikázza ki őt, de az Együtt már önmagában a jelenlétével fenyegetést jelent az MSZP monopóliumára. Könnyen lehet, hogy egy év múlva már megközelítőleg akkora országos lefedettséggel rendelkeznek, mint a DK és akkor jövő tavasszal komoly eséllyel indulnak a Parlamentbe jutásért! Ami azt jelenti, hogy megvetik a lábukat, és ’18-ra akár az MSZP támogatóinak jelentős részét elszipkázhatják, gyakorlatilag Thürmerék sorsára juttatva az MSZP-t, vagy majdnem! Akkor az egész terv visszafelé sülne el. Az aztán ciki volna! Sokkal egyszerűbb koalícióban szalámizni.

Ráadásul korántsem biztos, hogy a Parlamentből kiesett pártok elsorvadnának. Vegyük például a Demokratikus Koalíciót: eddig is úgy működött igen jól, hogy egy huncut vasat nem kapott pártként az államtól, egyedüli állami forrás a tíz képviselő fizetése. A DK-t pénzzel nem lehet megszorongatni, szóval, ha nem is jut be a Parlamentbe (ami nem történik meg természetesen), még akkor is az 1%-ot röhögve eléri, ami jelenleg az állami támogatás feltétele. Vagyis már több pénz lesz, mint volt az elmúlt másfél évben! A 4K!-ról nem is beszélve, amiben kevés, de elszánt fiatal ül, ráadásul a retorikájuk még az MSZP-énél is komcsibb baloldalibb, szóval még nagy jövő állhat előttük itt, Posztkádárisztánban. Ők is elvoltak eddig pénz nélkül, 2014-től sincs veszítenivalójuk.

Továbbá, ha az MSZP miatt bukik el az ellenzéki összefogás, arra a polgárok rájönnek, és aszerint kezelik az MSZP-t: mint a Nagy Árulót, akire még az sem szavazna, aki egy kicsit szimpatizált korábban velük.

Végezetül néhány pénztárcába vágóbb érv: a választási rendszer miatt ha szétaprózódva indul az ellenzék, az kevesebb mandátumot, kevesebb pozíciót jelent, horribile dictu kevesebb pénzt. Vajon melyik szocialista képviselőnek lesz kedve lemondani a mandátumáról azért, mert majd négy év múlva talán jobb lesz? Ráadásul most is rezgett a léc, hogy nem gyártott a kétharmad alapot magának az MSZP jogutódkénti betiltására, és amint a Pozsgay-Szűrös dinamitduó és a többi exkomcsi (ne legyenek illúziók: valószínűleg a Fideszben van a legtöbb) végleg leteszik a malteroskanalat, bizonyára meg is teszik. Hacsak nem szánja Fénylő Reménységünk az MSZP-nek Őfelsége Ellenzéke szerepét. Még el is tudom képzelni, hogy vannak a Pártban olyan rugalmas gerincek, akik ebbe bele is mennének (nem Szili Katalin volt az utolsó kaméleon), de akkor végképp bebetonozza magát a Fidesz, és végérvényes lesz az, hogy az MSZP soha többet nem üti meg a Jackpotot: többé már nem kerül kormányközelbe, mert az elkövetkező húsz évben az Egységes Magyarország aktuális kormánypárt nyer minden választáson. Az MSZP pedig csak azt a célt szolgálja majd, amit a szocdemek a Horthy-kor parlamentjében: megszelídített csahos kutya, ami készséggel bizonyítja a nemzetközi közvélemény előtt, hogy milyen demokratikus is a magyar rendszer, hiszen még ellenzék is van!

Utolsó ellenérvként ott van a személyes vonal. Nem próbálok arra bazírozni, hogy az ország érdeke a Fideszt minél előbb eltakarítani, tudom, hogy a legtöbb szocialista képviselő számára a közérdek valami fura absztrakt fogalom. 2006 bebizonyította, hogy az önérdek az első, amiért bármi más feláldozható. Szóval hazafias szólamokkal hiába is próbálkoznék.

Inkább ezzel jövök: Attila! (Divat mostanság személyesen üzenni, de minek üzenjek a bukott miniszterelnöknek?) Mi a francért mennél bele plusz négy rizikós évbe, mikor már 2014-től kormányon lehetnél? Horn Gyula, Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc után te lehetnél a következő, a legfiatalabb, aki a szocialistákat győzelemre vezeted! Ezt ne dobd el zavaros taktikázgatással!

Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://koppanymondja.blog.hu/api/trackback/id/tr945176383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.03.28. 10:44:05

1) A legfontosabb érvet elfelejtetted. 2014-ben egyelőre még úgy néz ki, lesznek választások, és csak 50 százalékos lejtő lesz a Fidesz fele. 2018-ban lehet, hogy nem lesznek választások, vagy pedig 100 százalékos lesz a lejtő a Fidesz felé. Addigra esetleg kiléphetünk az EU-ból. Horribile dictu akár még lehet is akkora válság az EU-ban, hogy a kilépést a közvélemény el is fogadja.

2) Ez egy kérdés: mivel magyarázod meg magadban, hogy a DK-nak nincsenek pénzügyi gondjai, van nagy lefedettsége, és mégse szavazna rájuk szinte senki?! Csak nem elqrtátok, nem kicsit, nagyon?!:)

3) Nem osztom meg, nem like-olom, mert nagyon üzengetős post ez, elemzésnek álcázva. De túlságosan elferdítik az önös érdekeid. EMiatt pár hülye beszólás is van benne.

Kopó 2013.03.28. 14:36:15

@rabelais:
1. Arról nem is beszélve, hogy addigra már regisztráció is lesz várhatóan.
2. Nem mondtam, hogy nincsenek pénzügyi gondok, baromi kevés pénz van. 100.000 ember (minimum) azért messze van a majdnem senkitől, egyébként meg benne lehet pl. hogy a DK üzenete bonyolult és kevésbé megkapó. Az, hogy mindenki vállaljon felelősséget magáért, és ne hallgassunk azokra, akik azt ígérik, hogy csak rájuk kell szavazni és minden jobb lesz, mert tudják a Nagy Titkot, ez kevésbé szimpatikus ahhoz képest, hogy rezsicsökkentés, meg majd alattunk olcsóbb lesz a tojás.
3. Elemzésnek álcázva? Sosem állítottam magamról, hogy elemző lennék, ez is érvelés akart lenni, de azt megköszönöm, ha neked ez majdnem elmenne elemzésnek is!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.03.28. 20:44:13

"az MSZP ... Hagyja, hogy 2014-ben a Fidesz megnyerje a választásokat,"

Mintha ez az Mszp döntése és akarata lenne.
Nem hagyja, hanem képtelen ellene tenni. Nem azért nem ynernek 2014-ben, mert nem akarnak nyerni, mert 2018-ra készülnek, hanem mert nem tudnak. Nem mindegy. Nyernének ők nagyon szívesen, ha tudnának. A szavazok döntenek.

"Az elképzelés reális, mégis azt gondolom, hogy nem célszerű követni. Először is, mert rengeteg a bizonytalan tényező. Ki tudja, hogy nem alakul-e új (csak épp hatékonyabb, elvhűbb, szervezettebb, koncepciózusabb, profibb) LMP-szerű protest-párt?"

A jövendőt nem ismerjük, de a múltat igen. Az alapján pedig azt látjuk, hogy 23 év alatt sem tudott kinőni semmilyen az Mszp-t fel/leváltani képes baloldali párt.

Esély persze van rá, hogy lesz ilyen, de én nem biztosan nem fogadok ilyesmire.
Úgyhogy az az Mszp szempontjából a helyes stratégia nem az, hogy összefog mindenféle piszlicsári párttal, amelyek (emberei) ráadásul jórészt éppen az Mszp-ből váltak ki, hanem nagyon is az, hogy őrzik a hegemóniájukat a bal oldalon. Hagyják elsorvadni a konkurens pártokat, s egyértelművé teszik, hogy nem kívánnak lemondani a váltópárti szerepükről.

PMP stb. féle "pártokkal" semmi értelme összefogni. Csak a hatalomra éhesek, de semmiféle jelentős támogatottságuk, szervezetük, pénzük nincsen. Ugyan mi haszna lenne belőlük az Mszp-nek?

"A kereslet kitermeli a kínálatot."

Jó szöveg. 19 éve vagy az Mszp, vagy a Fidesz van hatalmon, pedig mintha lenne kereslet alternatívára, olyan mégsem volt képes felnőni a feladathoz. Nincsen kínálat.
Az "új" pártokat is csak és kizárólag már elhasznált, lejáratódott emberek alapítják.
Gyurcsány, Bajnai, Bokros, Kuncze, Fodor.

Ők lennének a "kitermelt kínálat"?

Egy még noname, de okosakat mondó, lelkes, tiszta lappal induló, rátermett új embernek simán adnék bizalmat, na de a fentieknek?

"Az sem biztos,"

Csak egy, ami biztos, hogy semmi sem biztos.

"de az Együtt már önmagában a jelenlétével fenyegetést jelent az MSZP monopóliumára. "

Így van, ezért kell az Mszp-nek legyőzni őket, és nem közösködni velük. Semmiképpen nem önként alárendelniük amgukat Bajnaiéknak.

Ha valóban a sokat hangoztatott fene nagy vörös ellenzéki összefogás lenne a cél, akkor mi a fenének alapítanak ennyi pártot, miért nem maradtak az Mszp-ben?

Bajnai színrelépése messze nem növeli a 2014-es kormányváltás esélyét, hanem csökkenti azt, mert megosztja a vörös tábort.

Persze a választásokra a választási rendszer miatt lehet összefognak névleg egy közös listán, de ettől még a rivalizálás, a küzdelem nem fog megszűnni.

Ezért az Mszp helyes lépése az lenne, hogy őrzi az önállóságát, az a 2014-es kormányváltás esélyét ugyan csökkenti - ami nem nagy gond, mert amúgy sincsen rá sok esély - viszont az Mszp hosszabb távú esélyeit növeli. A manapság jelentősen felszaporodott konkurens pártok a parlamentbe be nem kerülés esetén ugyanis várhatóan elsorvadnak. A Gyurcsány probléma megoldódik, ha nem lesznek a parlamentben. Két évente ad majd egy interjút, mint Thürmer Gyula, de nem lesz többé tényező.

"Ráadásul korántsem biztos, hogy a Parlamentből kiesett pártok elsorvadnának."

Mert melyik parlamentből kiesett párt nem sorvadt el eddig? Soroljad légy szíves!
Kdnp, Fkgp, Mdf, Mdnp, Szdsz, Miép vagy melyik nem sorvadt el?

"A 4K!-ról nem is beszélve"

Róluk azt sem tudom kicsodák. Létezik ilyen párt? Lehet, hogy lelkesek, de a közvélemény kutatásokban egyelőre nem szerepelnek még a futottak még kategóriában sem. Szerintem el sem fognak tudni indulni önállóan a választásokon.
süti beállítások módosítása