Koppány mondja

Koppány vezérrel való mindennemű hasonlóság csupán a véletlen műve

Friss topikok

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Revolutionist: ETTŐL A NÁCI HAZAÁRULÓ ORBÁNDIKTATÚRÁTÓL CSAK ERŐSZAKKAL SZABADULHATUNK MEG!!! TALPRA MAGYAR!!! (2017.04.13. 21:15) Tünti ep. IV: New Hope
  • Gerilgfx: @Kopó: ha ezek voltak az érvek a felsorolt ,,tudományok'' mellett, akkor nem is tudom, miért nem o... (2017.04.08. 05:07) Business as usual
  • fátum: @maxval bircaman elemző: Pont ezt felejtetted el kihangsúlyozni abban a szövegben, amire reagáltam. (2017.01.13. 15:40) Botka-szóda*
  • Zsuzsanna Heltai: @luis5: Neeem, egyáltalán nem volt rendben! Kezdve onnan, h a fidesz a szélsőjobbal/focihuligánokk... (2016.10.31. 10:47) Előválasztás, aminek értelme is volna

Utolsó kommentek

  • Kopó: @Zsoltbacsi: az akasztásos szöveg Facebook-komment. A 24-es Medvegy, meg a kollégája, nem emléksze... (2017.05.18. 22:02) Viszlát, uram!
  • Zsoltbacsi: @Kopó: " Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolyabb... (2017.05.18. 20:53) Viszlát, uram!
  • Kopó: @zord íjász: Továbbra sem tudtál mutatni. Cikkben tuti nem, blogban esetleg elvétve (nem a komolya... (2017.05.18. 14:58) Viszlát, uram!
  • apro_marosan_petergabor: @zord íjász: Ha figyeltél volna, nem is használtam a "liberalizmus" kifejezést. Mert ennek a cspat... (2017.05.18. 10:00) Viszlát, uram!
  • : @zord íjász: Egyetértek, tisztelettel (2017.05.17. 20:03) Viszlát, uram!
  • Utolsó 20

Címkék

1989. június 16. (1) 444 (1) 4k! (1) 888 (1) 9gag (1) ady (1) alaptörvény (1) alázat (1) államfelfogás (1) április 1 (1) április 6 (1) atommutyi (1) atv (1) bajnai (1) baloldal (1) bayer zsolt (1) boldogokasajtkeszitok (1) bornai tibor (1) botka (1) brian élete (1) bukás (1) civilek (1) corvinus (1) csodafegyver (1) deja vu (1) demagógia (1) demokrácia (2) demonstráció (1) deviancia (1) diákok (1) DK (3) dk (14) düh (1) e2014 (1) egyenes beszéd (1) eke (1) elemzés (1) ellentüntetés (1) ellenzék (4) ellenzéki kerekasztal (1) elmútnyócév (2) előválasztás (1) emlékezés (1) emlékezetpolitika (1) én (1) ep (1) ep választás (1) érdekképviselet (1) éretlenség (1) erőszak (1) etatizmuss (1) eu (1) európa (2) évforduló (1) fanatikus (1) farokméregetés (1) felelősség (1) felmérés (1) férfiasság (1) fidesz (6) fideszes hazudozás (1) fideszmaffia (1) fidesz frakcióülés (1) föderáció (1) forradalom (1) gárdistabűnözés (1) gfg (1) gondolkodás (1) gulyás márton (1) gumicsont (1) gurgen margarjan (1) gyerekkor (1) gyöngyösi márton (1) gyurcsány (4) gyurcsány ferenc (1) háború (1) haha (1) HaHa (1) hallgatói hálózat (4) határontúliak (1) hazafiság (1) hazaszeretet (1) helyreigazítás (1) hit (1) hoffman rózsa (1) homofóbia (1) homofóbok (1) höok (3) HÖOK (1) horthy (1) hűség (1) ide (1) IDE (2) időjárásjelentés (1) ifjúság (1) Ifjú Demokraták (1) ifjú demokraták (2) index (1) isis (1) iskola (1) istandwithceu (1) jobbik (3) jövő (3) jövőkép (1) június 16. (1) kádár (1) kádárizmus (1) kadhafi (1) kávézás (1) kdnp (1) kedves vezető (1) kelet (1) kerék-bárczy (1) keresztényüldözés (1) kisz (1) koalíció (2) koby (1) kommunista (1) kommunista kutyából polgári szalonna (1) koppány (1) kormányváltás (1) kossuth (1) kossuth-tér (1) közbeszéd (1) közel-kelet (1) köztársaság (1) kubatov (1) lázár (1) lemondás (1) lex ceu (1) lex dk (1) liberalizmus (2) lmp (3) louis vuitton (1) magáncsapatok (1) magány (1) magyarország (5) magyar gárda (1) március 15 (1) megmondóemberek (1) megoldás (1) melegek (1) méretproblémák (1) mesterházy (2) milla (2) minszterelnök (1) molnár csaba (1) mszp (3) múlt (1) nácik (4) németh szilárd (1) népszavazás (1) netadó (1) normális (1) nosztalgia (1) nyílt levél (1) nyitottság (1) nyugat (1) oktatás (3) oktatáspolitika (2) október 23 (1) oktogon (1) ombudsman (1) önvédelem (1) orbán (3) orbán viktor (9) örmény (1) összefogás (4) őszödi beszéd (1) paks (1) pártok (1) paternalizmus (1) pénisz (1) pm (1) polgári társadalom (1) politika (2) póló (1) pride (1) propagandisták (1) ramil safarov (1) rasszizmus (1) remény (2) rezsihazugság (1) rogán antal (1) róna péter (1) rózsás péter (1) schmitt pál (1) seggszáj (1) stabilitás (1) státusszimbólum (1) sykes-picot (1) szarvas koppány (1) szégyen (1) szélsőjobb (1) szél bernadett (1) szembenézés (1) szent istván (1) színvonal (1) szobor (1) szociálliberalizmus (1) szólásszabadság (1) sztálin (1) tahó (1) tanmese (1) társadalom (1) tekintély (1) terrorizmus (1) terror háza (1) teszt (1) tévedés (1) tolerancia (1) tömblogika (1) történelem (1) trianon (1) tüntetés (7) tünti (1) tursványos (1) uralkodó (1) v (1) választás (2) választások (2) vallomás (1) visegrád (1) Címkefelhő

Hogy lesz ebből összefogás?

2012.09.05. 03:08 Kopó

Ugyebár a jelenlegi kormányt igencsak le kéne váltani, ez egyre nyilvánvalóbb és egyre sürgetőbb. Legutóbb a baltás gyilkos körüli ügy kapcsán kapott újabb megerősítést eme felvetés. Itt ugyanis kiderült, hogy kormányunk becstelen, gátlástalan, és legutóbb láthattuk, hogy balek is, hiszen a becsületért még csak pénzt sem kapunk, mivel hogy az azeriek nem vesznek államkötvényt. De még ha vettek volna, szerintem akkor is fura logika mentén dolgozik a fideszesek agya. Merthogy ugye az a baj, hogy nincs pénz. Kérhetnénk kölcsön az IMF-től, vagy jeleztek az azeriek, hogy talán vennének kötvényt sokat, ha átadnánk a baltás gyilkosukat, hogy egy kicsit ünnepelhessék otthon. Na most, nézzünk a mélyére:

a.) Megegyezünk az IMF-fel:
Pénzt kérünk kölcsön egy nyugati szervezettől, aminek a legtöbb fejlett ország, meg mi is, részvényese. Cserébe azt várják el, hogy felelős, szigorú költségvetési politikát folytassunk. Viszont lezárulna egy hosszas cirkusz,

b.) Kiadjuk Ramil Safarovot:

Lekötelezettjei leszünk egy kaukázusi féldiktatúrának, és ugyan Orbán azt csinál a pénzzel, amit akar, de egy olyan csúnya diplomáciai incidensbe keveredünk, ami megbecsülésünk utolsó morzsáit is eltünteti a nemzetközi porondon, gyakorlatilag mindenki gazembernek fog tartani minket, bár Kasczynski véleményét még nem hallottam az ügyben. Meg Basescuét. Na jó, ők ketten talán nem.

Na ki melyiket választaná?

Természetesen Kedves Vezetőnk az aljas, visszataszító megoldás mellett döntött, ami akkora felháborodást keltett, hogy már a jobboldal is eléggé neheztel miatta. Még jobboldaliak is megjelentek a mai tüntetésen, amit a becsületünkért tartott az Egymillióan a magyar sajtószabadságért csoport. Megjelent pl. Balavány György is, de még egy olyan ismerősöm (csak Facebookról) is, aki amúgy egy Fidesz-Jobbik koalíciónak örülne, és csak nagyon kevés elszánt fideszes ajnározza a kormány éleslátó "pragmatizmusát". Szóval nagy volt a felzúdulás.

Ennek a felzúdulásnak aztán hangot is adott a tömeg, ami gyülekezett este hattól a Parlament előtt szeptember negyedikén a Milla tüntetésén, ami két nappal a DK-s demonstráció után került lebonyolításra. Miközben álldogáltunk és vártunk a beszédek megkezdésére, néha öltönyös csoportokat és egyéneket láttunk bemenni a Parlament főkapuján. Minden ilyen alkalommal hangosan adtunk hírt nemtetszésünkről, hadd érzékeljék a "fejesek", hogy a nép elégedetlen eddigi teljesítményükkel.

Ekkor ért az első meglepődés: az esemény házigazdája, Rényi András felállt a pódiumra és mindenkit megkért, hogy méltósággal tiltakozzon (gondolom, csendre akart inteni minket), mert a finn és észt köztársasági elnök van itt látogatóban. Én erre azt gondoltam, hogy nem baj, hadd szóljon, tudja meg a két államfő, hogy mit szól a nép a kormány emberkereskedelméhez! Majd közvetlenül ezután megkérte a jelenlevőket, hogy az oldalt elhelyezett perselyekbe dobjunk bele pénzt, támogatandó a tüntetés létrejöttét. Ez a kettő egymás után kicsit furán vette ki magát...csendben fizessünk. De nem baj, ezen nem akadt fel senki, nyugodtan adakoztak és kiabáltak is.

Ezután elkezdődtek a beszédek. Ezekben általában a teljes politikai elitet ostorozták, mondván, hogy még senki nem kért bocsánatot az örményektől hivatalosan. Sajnos nem volt senki a pódiumon, aki megemlítette volna, hogy Gyurcsány Ferenc már elküldött egy nyílt levelet az örmény elnöknek, melyben bocsánatot kért azok helyett is, akiknek kellett volna. Bizonyára nem értesültek róla, hiszen nem sok felülethez jut a médiában a DK, de lesz ez még máshogy is!

Miközben folytak a beszédek, én magamban sajnálkoztam azon, hogy nem hozott senki DK-s táblát, de nem baj, volt valakinél egy kicsi zászló, azt tartottam magasra. Eltörpült ugyan a Szolidaritás lobogói mellett, mégis legalább volt egy zászló. Voltak, akiknek már az is elég volt, hogy a zászlót követve megtalálják az "övéiket". Azért az én kezembe került, mert én voltam a legmagasabb mindenki közül, volt már hasonló, még az október 22-i születésnapon, mikor bejelentette Gyurcsány Ferenc a párttá alakulást.De szép nap is volt...Mindegy, elkalandoztam.

Ahogy ott álltam a zászlóval, egyszer csak az egyik szervező jött oda hozzánk, és azt mondta, hogy engedjem le a zászlócskát, mert hogy pártjelvény van rajta, és azt a szervezők nem szeretnék. Némi szóváltás után a szervező odébb állt, én meg, párttársaim biztatására ismét magasba emeltem a zászlót. Közben a többiektől megtudtam, hogy a főszervező egy korábbi interjúban (Atv vagy Klubrádió, már nem emlékszem) elmondta, hogy pártokat szívesen látnak, de pártjelvényeket nem. Nem tudom, ki, hogy van vele, de ez nekem fonák helyzetnek tűnik. Egyik ok az, hogy nem látom be, hogy oly sok embert miért akarnak attól a jóleső érzéstől megfosztani, hogy saját zászlajuk alatt vonuljanak fel tüntetni? Másik ok az, hogy kicsit egyoldalúnak tűnik a dolog: hozhat a párt sok embert, de nem jelezheti, hogy ők hozták a sok embert? Ez nem túl korrekt eljárás szerintem. Ha már ők hozták oda azt a több száz tüntetőt, annyit igazán megérdemelnek, hogy jelen lehessenek látványosan. Így olyan, mintha a szervezők le akarnák aratni a babérokat. Hogy pragmatikusra lefordítsam: miért hozzon egy-egy párt sok száz támogatót a tüntetésre, ha nem kap érte semmiféle nyilvánosságot?  És egyébként is: ha a pártok zászlait kitiltjuk a civil rendezvényekről, azzal eltávolítjuk a két szférát, holott a kettőnek együtt kéne működnie! Amikor mindenki az ellenzéki összefogást várja, akkor ássunk még árkokat egymás között?! Mit szólnának a szervezők, ha az egyik párt megsértődne, és a támogatói elvonulnának a térről, mondván, hogy ha nem lehetünk itt pártként, akkor nem is leszünk itt egyáltalán? Azt tartanám korrekt megoldásnak, ha mindegyik résztvevő párt táblája is ott lehetne a rendezvényen. Az lenne az igazán szép, MSZP, LMP, DK, 4K!, SZDSZ, SzEMa együtt, egy platformon! (bocs, ha valakit kihagytam, kicsit sokan vagyunk...)

Miközben ezeken elmélkedtem, odajött hozzám a főszervező, Juhász Péter, és ismét felkért a zászló eltételére. Megtettem, amit kért, de jeleztem neki, hogy ha igazán következetesek, akkor tőlem a SZEM hatalmas transzparenseihez megy, és őket is felkéri. Illetve utaltam a Szolidaritás zászlóerdejére, bár arra egyből rávágta, hogy az mozgalom. Miután visszajött a SZEM-esektől, elmondta, hogy ott csak a SZEMPont mozgalom zászlói vannak, ami a párt mozgalma, tehát maradhat. Aha...

Nem baj, gondoltam, majd akkor legközelebb "Demokratikus Koalíciót támogatók" táblákat tartunk a magasba, létrehozunk egy klubot ilyen névvel, és nem lehet semmi kifogásuk ellene. Addig is, kitaláltuk, hogy járjak körbe a DK-s zászlóval és írja alá mindenki, hogy aztán eltegyük mementónak, illetve jelezze, hogy ennyi ember jött ki a zászló miatt (átvitt értelemben persze). Körbe is jártam, remélem, minden ott levő DK-st elértem, még az elnökség ott levő tagjai is aláírták. Azóta itt van nálam, egyszer talán még sokat érhet:

zászló.jpg

Íme a zászló, ami talán egyszer múzeumok éke lesz...

Miután az utolsó szónok is befejezte beszédét, sikerült pár szót váltanom Juhász Péterrel. Beszéltünk erről a pártmentes dologról és elmondta, attól tartanak, hogy egy párt majd jönne egy hatalmas molinóval, és jól rátelepedne az eseményre. Az talán sokkal jobb, ha a Szolidaritás lobogótengere fémjelzi a tüntetést? Félreértés ne essék, nincs gondom a Szolidaritással- de miért pont a pártokat zárjuk ki?! Elférünk egymás mellett, emberek! Különösen, hogy azonos célokért küzdünk, és a legalapabb dolgokban bizonyára egyetértésre tudnánk jutni, ha- a szándék megvolna. De amíg mindenki így félti az önállóságát...

Ahogy szállingóztak elfelé az emberek, a tekintetem megragadta egy Jobbik-pólóban flangáló fiatalember. Mászkált ide-oda, mintha azt várná, hogy jól belekössön valaki. Alaposan félreismeri a demokratikus szervezeteket, ha tényleg azt hitte, hogy...Ami legjobban megfogott, az a nézése: sugárzott az arcáról a felsőbbrendűség-tudat. Ahogy ott mászkált közöttünk, mintha azt mondta volna a tekintete: "Itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter!" Ezt már máshol is észrevettem, úgy látszik, gyakori tünet a jobbikosoknál. Érdekes abnormalitás náluk a mártírkodással fűszerezett felsőbbségtudat, megérne egy külön posztot. Mindenesetre vicces volt látni itt, egy békés tüntetésen. Sajnos itt nem talált egy felgyújtható autót, egy kirabolható TV-büfét sem, és a tér pázsitját sem hagyta volna senki, hogy összevizelje...Bizony, elmúlt már 2006, amikor a "magukfajták" szabadon tobzódhattak, azóta átvették a terepet a tüntetéseken a demokratikus érzelmű emberek, akik tényleg a hazájukért aggódnak, és nem bunyózni akarnak egyet.

Végül este, mikor hazaértem, elolvastam a tüntetésről készült tudósításokat. Az egyik weboldalon megemlítették, hogy az SzDSz is felvonult zászlókkal, de a szervezők kérésére leengedték. És belémvillant: tényleg! Láttam is a madaras zászlókat, de nem tűnt fel a dolog, aztán viszont tényleg nem voltak ott! Basszus, ha Juhász azt egyből megemlíti, legalábbis nem zavart volna annyira a dolog! Így kicsit megnyugodtam: még mindig nem értek egyet a dologgal, de legalább következetesek. Aztán legközelebb majd lehet, hogy másképp lesz. Következő alkalom szeptember 24-e, jöjjön el mindenki!

A bejegyzés trackback címe:

https://koppanymondja.blog.hu/api/trackback/id/tr944755861

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogy lesz ebből összefogás? 2012.09.07. 22:39:05

Ha a pártok zászlait kitiltjuk a civil rendezvényekről, azzal eltávolítjuk a két szférát, holott a kettőnek együtt kéne működnie!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czjanos 2012.09.05. 08:08:17

Nehéz lesz (tető alá hozni az összefogást), de nem szabad lemondani róla. Én is írok most egy negatív példát: ma reggel, a Start-ban Molnár Gyula (MSZP) majdnem megsértődött, amikor a műsorvezető megkérdezte, jelent-e valamit, hogy elsőként a DK fejezte ki örömét és jókívánságát az elsőfokú ítélet kapcsán. Nem kellett volna többen mondani Molnár Gyulának, csak annyit, hogy jólesett a másik baloldali párt által kifejezett szolidaritás. Ehelyett azt mondta: á, az nem jelent semmit.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.05. 13:26:34

" Az lenne az igazán szép, MSZP, LMP, DK, 4K!, SZDSZ, SzEMa együtt, egy platformon!"

Ezek teljesen különböző irányuktságú pártok, miért kellene együtt lenniük egy platformon?

Kopó 2012.09.05. 14:53:04

@Gondolkodni Próbáló Birca: Mert egy alap dologban megegyeznek: le akarják váltani Orbán rendszerét és visszaállítani a demokráciát teljes egészében.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.05. 15:02:32

@Kopó:

A Hazafias Népfront rossz ötlet. Ha nincsenek értékek az összefogás mögött, az csak ront a helyzeten. Pl. az antidemokrata-marxista 4K hogyan kapcsolódik a jobblib DK-hoz? Sehogy. De az LMP is közel áll sok tekintetben a Fideszhez, hasonló antikapitalista demagógia.

Amikor egy összefogásnak nincsenek alapértékei, akkor jobb nem összefogni. Többet árt, mint használ.

Kopó 2012.09.05. 15:06:44

Ha nem fogunk össze, akkor mindent visz a Fidesz és csődbe megy az ország.
Az összefogás csak a választásra kéne, utána ha az együttműködés kétharmadot nyer (és minden esélye megvan rá) akkor módosíthatják a választási törvényt egy korrektebbre és új választásokta kiírva feloszlathatják magukat. Ahogy azt Molnár Csaba leírta.

vénasszony 2012.09.06. 13:01:12

Nos, Koppány, van már ilyen klub itt a Facebookon, Te is tag vagy!
www.facebook.com/groups/164292913673730/

De természetesen én is azt szeretném, ha az emelvényen volna a zászlórengeteg. Azt demonstrálva, hogy ebben mi mindnyájan egyetértünk. Minden mozgalom, párt egyforma nagyságú logóval! De szép lett volna! És ez a tüntetés éppen megfelelő alkalom lett volna rá. Ez lehetett volna első lépés.

Szilárd bácsi 2012.09.06. 14:21:01

Kedves Koppány!
Írásoddal nagymértékben egyetértek. KELL AZ ÖSSZEFOGÁS! És nem lenne szabad egyetlen civil szervezetnek sem KIZÁRNI a pártokat az erő-demonstrációból. A párt TAGJAIHOZ hozzátartoznak a jelképek is. LOGÓK és ZÁSZLÓK. Azt hiszem, ez a kavalkád csak emelné az esemény színvonalát és jelentőségét.. A részvételi arányokról nem szólva.
Van, amivel vitatkoznék: Nem hiszem, hogy egy kormány elleni tüntetésen tekintettel kéne lenni KORMÁNYDELEGÁCIÓKRA, és "csendben maradni" ha erre felszólítják a népet. Ellenkezőleg! Annál hangosabban kéne "szólnia" az ORBÁN TAKAROGGY-NAK, hadd hallják, hogy "mit kíván a Nép"!
Azon nem "akadnék ki", hogy megszólítják az embert, hogy "adakozzanak": Ugyanis minden hasonló megmozdulás szervezése PÉNZBE KERÜL. És minden "koldusszegény szervezet" (és párt, a DK is) rászorul a szimpatizánsok és tagok támogatására.
Végül egy praktikus tanácsom volna, ha nem sértődsz meg: Én a helyedben inkább a Bendegúz nevet használnám...:))
Őseinket felhozád Kárpát szent bércére,
Általad nyer szép hazát Bendegúznak vére"..

Utaltál a DK alakulására. Ha jól emléxem, ott beszéltél is, és említetted, hogy a "Koppány" kicsit lázadó, kicsit "pogány"..:)
Mennyivel jobban "hatna" a mondanivalód Bendegúz nevével. Hátha még a mondanivalóhoz egy kicsit magad is hozzá-igazítanád..:)
süti beállítások módosítása